طراحی سایت

طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت ها

طراحی سایت

طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت ها

  • ۰
  • ۰

طراحی پرتال

پرتال به نوعی طراحی سایت گفته می شود که در آن کاربران وب سایت به جز قابلیت خواندن مطالب می توانند عملکردهایی را بر روی وب سایت انجام دهند. به عنوان مثال سایت های فروشگاهی یک نوع طراحی پرتال فروشگاهی به حساب می آیند که در آن کاربران می توانند کالاهای مورد نظر خود را به سبد خرید اضافه نمودهه و در نهایت کالاهای مورد نظر خرید را ثبت سفارش نمایند و سایت های فروشگاهی دارای ناحیه کاربری می باشند تا کاربران بتوانند سفارش خود را رهگیری و سفارش ها و پرداخت های قبلی خود را مشاهده نمایند. در حقیقت به سایتی که از جنبه اطلاع رسانی خارج می گردد و کاربر در آن فعالیت هایی را انجام می دهد پورتال گفته می شود. طراحی پرتال بحث بسیار وسیعی دارد و ممکن است یک طراحی سایت ساده فروشگاهی و یاا یک سایت پیچیده ارتباط به مشتریان باشد و طراحی پورتال می بایست حتما زیر نظر متخصص و برنامه نویسانن وب انجام گردد. در بخش زیر نکاتی را در مورد طراحی پورتال برای شما بیان می نمایم.

برای برآورد قیمت طراحی پورتال و زمان بندی اجرای پروژه توسط شرکت طراحی پرتال کارفرما حتما می بایست قابلیت های مورد نیاز خود را در فایل RFP مشخص نمایید. فایل RFP که مخفف Reference for proposal میی باشد که به معنای مرجعی برای پیشنهاد می باشد در حقیقت چیزی جز احساس نیازهای پورتال مورد نظر شما می باشد. هر چه فایل احساس نیاز شما (RFP) کامل تر باشد و کلیه نکات در آن ذکر شده باشد شرکت طراح وب سایت با دقت بیشتری می توانید برآورد قیمت و هزینه طراحی پورتال را انجام دهد و همچنینن در آینده با مشکلات کمتری با مجموعه طراح خواهید داشت. بنابراین در صورتی که قصد طراحی پرتال با ویژگیی های خاصی دارید حتما به شما توصیه می گردد احساس نیازها، ویژگی ها و امکانات درخواستی خود را جمعع آوری نموده و در یک فایل به طراح اعلام نمایید.

معیار انتخاب شرکت طراحی سایت

شرکت های طراح وبی که صرفا عملیات طراحی انجام می دهند برای واگذاری طراحی پرتال مناسب نیستند و حتما می بایست کار طراحی پرتال خود را به شرکت هایی واگذاری نمایید که قابلیت توسعه و برنامه نویسی وب را دارند. شرکت های برنامه نویس محور برای طراحی پرتال شما مناسب تر هستند و بهتر است عملیاتت ساخت پرتال خود را به شرکت های واگذاری نمایید که مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه ای استانن تهران و همچنین گواهی رتبه بندی از شورای عالی انفورماتیک کشور را دارا باشند. همچنین می توانید به سوابق و نمونه کارهای شرکت مراجعه نموده و تجربه شرکت را در زمینه طراحی پرتال مورد بررسی قرار دهید.. انتخاب شرکت مناسب برای طراحی پرتال می تواند آینده و موفقیت وب سایت شما را تضمین نماید بنابراین بهه  شما پیشنهاد می نماییم که در انتخاب شرکت وسواس لازم را به خرج دهید.

رعایت اصول سئو

ممکن است پرتال یک سیستم درون سازمانی باشد و نیازی به در نظر گرفتن قواعد سئو سایت و بهینه سازی وب سایت وجود نداشته باشد حال آنکه در برخی از پرتال ها مانند پرتال های خبری و فروشگاهی رعایت اصول سئو سایت و بهینه سازی سایت که باعث بالا آمدن رتبه وب سایت در موتورهای جستجو می گردد بسیار لازم وو ضروری می باشد و در صورتی که رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو برای شما مهم می باشد بهترر است این موضوع را در لیست درخواست های خود ذکر نمایید.

 

آموزش پرتال

پس از طراحی پرتال می بایست نحوه کار با کنترل پانل آموزش داده شود تا کارفرما بتواند موارد لازم را بر روی وب سایت انجام دهد و وب سایت را مدیریت نمایید. آموزش معمولا طی یک الی دو جلسه برگزار می گردد وو طی آموزش موارد لازم توسط برنامه نویس منتقل می گردد.

باگ گیری پرتال

پس از راه طراحی پرتال ممکن است مشکلات و خطاهایی در سایت به وجود آید که حتما می بایست توسط تیم پشتیبان وب سایت موارد سریعا برطرف گردد. در حقیقت زمانی که وب سایت در مرحله استفاده قرار میی گیرد برخی از مشکلاتی که دیده شده خود را نشان می دهند و این مشکلات حتما می بایست سریعا رفع گردند. البته روش هایی جهت تست و بررسی پرتال وجود دارد که حتما می بایست این روش ها قبل از راه اندازی پروژه انجام گردد.

پشتیبانی وب سایت

با توجه به آنکه سایت های پرتالی پیچیدگی بیشتری به نسبت سایت های معمولی و اطلاع رسانی دارند بنابراین می بایست پشتیبانی قویتری نیز داشته باشند و حتما می بایست توسط تیمی شامل برنامه نویس پشتیبانی گردد. در حقیقت پشتیبانی بخش مهمی از عملیات طراحی پرتال می باشد که معمولا می بایستت بسیار مورد توجه قرار بگیرد زیرا ممکن است در آینده برای وب سایت مشکلاتی پیش آید که لازم باشد پشتیبانن وب سایت موارد را سریعا رفع و پیگیری نمایید.

 

 

  • ۹۸/۰۵/۰۲
  • حمید حمیداوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی